יחסי ציבור

קבוצת דיאל תקשורת מומחית במתן שירותים ביחסי ציבור ודוברות, תדמית וניהול משברים, ניו מדיה ואסטרטגיה שיווקית.

יחסי ציבור - זו הדרך של ארגונים, חברות ויחידים לתקשר עם הציבור והתקשורת ומומחה יחסי ציבור מתקשר עם קהל היעד במישרין או בעקיפין באמצעות תקשורת במטרה ליצור ולתחזק תדמית חיובית וליצור מערכת יחסים חיובית עם הקהל.

 

עולם העסקים מאופיין בתחרות חריפה וכדי לזכות בלקוחות חדשים ו/או לשמר את הקיימים, הארגונים השונים נאלצים לבדל את עצמם מהמתחרים, וכחלק מכך עליהם ליצור ולתחזק תדמית ציבורית חיובית העוזרת ליצור מערכת יחסים חיובית ואיתנה אשר יגבירו, במהלך התהליך, את המכירות.

 

בניגוד לשיווק אשר מתמקד בקידום מוצרי החברה או השירות, יחסי ציבור נעשים בעיקר באמצעות תקשורת עם הציבור, על ידי העברת מידע רלוונטי אודות העסק וכמובן המוצר / השירות, אלה יוצרים תדמית ציבורית חיובית בפני קהל היעד ובמדיה וכך למעשה מרוויח העסק את אמון הצרכנים, מה שיוצר השפעה גדולה על החלטותיו ברכישת מוצר / שירות בעתיד.

 

דמיינו לעצמכם צרכן אשר צריך לבחור בין מותג שממנו הם שמעו רק את הטוב ביותר אל מול חברה עליה טרם שמעו... רובם לא ייקחו סיכונים ויעדיפו לבחור חברה מכובדת יותר ואי אפשר להאשים אותם הרי סביר להניח שהיינו פועלים באופן דומה, לו היינו בנעליים שלהם...

 

אנו, בדיאל תקשורת, משתמשים במספר כלים וטכניקות כדי להגביר את הדימוי הציבורי של לקוחות וארגונים כגון הודעות חדשות והצהרות למדיה, עלונים, ארגון והשתתפות בכנסי אירועים ציבוריים, הטבות וכיוב'. כמו כן, עומדים לרשותנו הכלים האינטרנטיים (ניו מדיה) לרבות רשתות מדיה חברתיות ובלוגים ובאמצעות אלה אנו מנתבים את קהל היעד לתוך הפעילויות והמוצרים או השירותים של לקוחותינו, ומקורות הפרסום עליהם.

 

יצירה ותחזוקה של מוניטין ציבורי טוב היא תהליך מורכב ומתמשך, אבל בלי יחסי ציבור יעילים, מאוד קשה להגיע לידיעת קהל היעד והרבה פחות להשפיע על דעתם והחלטותיהם. כאשר הקשר עם אוכלוסיית היעד מתקיים, צריך לדעת איך לשמר זאת ברמה גבוהה. התהליך דומה ליחסים בינאישיים. כששני אנשים מאבדים את הקשר, הם נעלמים מהחיים זה של השני, ולא משנה כמה קרובים הם היו בעבר. אותו הדבר קורה עם קהל היעד - אם הקשר שנוצר אינו נשמר.

דיאל תקשורת עתירת ניסיון בבנייה וניהול מערכי הסברה תדמיתית ותקשורת לגופים ציבוריים ופרטיים, לרבות חברות מסחריות, ארגונים, מוסדות ועוד, לרבות בבניית אסטרטגיות תקשורתיות ושיווקיות, בייעוץ לקידום מהלכים שיווקיים, בליווי ייעוץ לאורך כל תהליך הפעילות התקשורתית, בניית תדמית חיובית ומצליחה באמצעות הסברה, ייזום, תכנון וארגון מערך ההסברה, ניהול משברים, יוזמות תקשורתיות וכיוב'. למעשה, עיקר עבודתנו מול אמצעי התקשורת בישראל לרבות כתיבת ידיעות לעיתונות, יצירת והפעלת קשרים עם עיתונאים, קיום אירועים ליצירת מוניטין וחשיפה מקסימלית ועוד. הבידול מאחרים מונע באמצעות יחסי האנוש החשובים לנו, מתן דגש על מספר האייטמים שיוצאים בכל חודש לכל לקוח ורצון משותף לסמן מטרות בהצלחה.

 

ניו מדיה - עידן הWWW

האינטרנט חולל מהפכה בתקשורת על ידי מתן קול לאלה שבעבר לא ניתן היה לשמוע. זהו פתח לעולם חדש של הזדמנויות עבור עסקים ויחידים שלא נודע כמותו בעידן של אמצעי התקשורת המסורתיים (אשר עדיין ממלאים תפקיד חשוב בעיצוב דעת הקהל). העולם כולו נע אל המדיה המקוונת כדי לחפש מידע ולקנות מוצרים ושירותים. למעשה, האינטרנט הוא אחת ההמצאות הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית, וזה שינה באופן דרמטי את העולם ומעל לכל, את התקשורת מקצה אצל קצה. בעוד שבמדיה המסורתית כמעט אין שום תחרות, הדמוקרטיה של האינטרנט מאלצת אותנו להתחרות עם העולם כולו, שכן האינטרנט נותן כמעט לכל אחד את היכולת לחלוק את דעתו כמעט על כל דבר עם כל העולם בתוך שניות. היכולת להגיע אל אלפי או מיליוני אנשים כמעט ללא זמן, נותן לנו מחד כלי רב עוצמה לטפל במוניטין של לקוח גם אם תוצאות מנוע החיפוש של שמו מכילות בעיקר תכנים מזיקים או שליליים.

 

אך מה קורה במקרה שהפרסום שלילי? הרי לא משנה מי עומד מאחורי ולמה, קמפיין שלילי יכול לגרום להשפעה הרסנית על מוניטין ציבורי של חברה או אדם פרטי - דבר היוצר עבודה אינטנסיבית וקשה להעלים את השליליות ולייצר מחדש את המוניטין החיובי עבור אותו ארגון, עסק או יחיד.

בנוסף, דיאל תקשורת מאפשרת ללקוחותיה לקבל מענה משלים ליח"צ, לרבות מיתוג, פרסום, אינטראקטיב וכיוב'. לפיכך אנו רואים לנכון לסייע וללוות את לקוחותינו במהלכים פרסומיים, החל משלב המחקר, בניית האסטרטגיה הפרסומית ודרך רכישה ותכנון המדיה, כולל שלב ההפקה. ברשותנו הידע לפלח את אמצעי המדיה השונים והאפקטיביות הרצויים באזור פעילות מוגדר ואף לאמוד את אפקט הקמפיין לפני, במהלך ולאחר מסע הפרסום. הקשר הרציף של 'דיאל תקשורת' עם אמצעי התקשורת מאפשר חיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות המצטברות. בנוסף, אנו מעמידים לרשות לקוחותינו שירותים מגוונים בכל הקשור לרשת האינטרנט לרבות בניית אתרים, כתיבה שיווקית של תכנים לאתר החברה, שיח גולשים, פעילות ברשתות חברתיות ובפורומים וכן יחסי ציבור אינטראקטיביים. התוכן הוא הדבק המחבר את הגולש למותג הן מבחינה פיזית (זמן חשיפה) הן מבחינה רעיונית (סיבות להאמין) והן מבחינה אמוציונאלית (אג'נדה ומטרה משותפת), התוכן למעשה אחראי על שיעור החזרה של הגולש לאתר המותג לאחר ההקלקה על הבאנר הפרסומי. ראוי לציין כי אנו אחראים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים מובילים ברשת האינטרנט אשר הביאו לחשיפה, הד תקשורתי ותוצאות משמעותיות לשביעותם של לקוחותינו.

 

רבים שואלים מה ההבדל בין פרסום ליחסי ציבור? ובכן, יחסי הציבור ופרסום לעתים קרובות הולכים יד ביד אך הם שני דברים שונים לחלוטין עם מטרה שונה לחלוטין. בעוד פרסום מתמקד באופן בלעדי על קידום של מוצרים או שירותים במטרה לעודד את קהל היעד לרכוש, הרי שביחסי ציבור מתקיים הקשר בין הציבור באמצעי התקשורת.

 

בדיוק כמו פרסום, פעילות של יחסי הציבור עוזרת להגדיל את המכירות, אך התפקיד של יחסי הציבור הוא משמעותי אף יותר והוא מתמקד ביצירת פרסום חיובי על חברה, ארגון או פרט לצד שמירה על מוניטין חיובי בקרב הציבור. יחסי הציבור מסייעים ליצור מערכת יחסים בין, נניח, חברה לבין לקוחותיה, אשר נוטות יותר לבחור את המוצרים מחברה שיש להם דעה טובה על פני אלה שקיימים בחברה שהם מעולם לא שמעו אודותיה, או לחילופין שמעו משהו שלילי.

 

ישנם לקוחות המבקשים לקיים קידום מכירות. אלו הן פעילויות הנעשות במטרה לרגש או לגעת בקהל היעד בדרך חווייתית. תהליך זה מושג באמצעות קשר בלתי אמצעי, תצוגות מושכות ולעתים באמצעות חלוקת דוגמיות להתנסות, תלושי הנחה, מתנות, פרסים, התנסות, הטעמה וכדומה. תפקיד פעולת קידום המכירות הינה להוות תמריץ לרכישה מוצר, בדרך כלל בטווח הקצר או חיזוק ערך המותג. קידום המכירות נוגע בקהלי יעד שונים; קד"מ מול צרכנים, קד"מ פנים-ארגוני, קד"מ לקהילת המשווקים ועוד. קבוצת 'דיאל תקשורת' בעלת ניסיון בתכנון והוצאה לפועל של פרויקטים בתחום הקד"מ אשר זכו להצלחה רבה, בין היתר: שדרן הספורט של המדינה, תחרות אכילת ההמבורגרים הראשונה בישראל, שת"פ עם מעצבים צעירים עם רשת המרכז הישראלי לריהוט ועוד.